X
تبلیغات
شاگرد های آموزگار ششم پژوهش

شاگرد های آموزگار ششم پژوهش

کوثر ونرگس

محيط و مساحت های اشکال هندسی(مختلف)

برو ادامه مطلب

لطفا با نظراتتون مارا خوش حال کنید...


ادامه مطلب
[ پنجشنبه پنجم بهمن 1391 ] [ 0:1 ] [ کوثر-نرگس ] [ ]

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

قطع كردن و گرد کردن...

تقریب به معنی نزدیک کردن می باشد. هر گاه مقدار محاسبه شده با مقدار واقعی برابر نباشد ، به آن «مقدار تقریبی» می گوییم.

برای نمایش مقدار تقریبی به جای علامت « = » از علامت « »استفاده می شود و برای اینکه حدود تقریب ( اختلاف عدد واقعی با عدد تقریبی) مشخص شود از عبارت «با تقریب کمتر از ...» استفاده می کنیم.

مثال: « با تقریب کمتر از 1000» 23000 23154

به عبارتی: اختلاف عدد واقعی با عدد تقریبی از 1000 کمتر است.

تقریب زدن اعداد به دو روش انجام می شود. روش قطع کردن و روش گرد کردن

روش قطع کردن:

جدول ارزش مکانی زیر را در نظر می گیریم.

می خواهیم مقدار تقریبی عدد 105/4375 را با تقریب کمتر از 100 به روش قطع کردن حساب کنیم.

برای این کار عددهایی که در مرتبه ده تایی، یکی، یک دهم، یک صدم و یک هزارم قرار دارند از بسته های 100 تایی کمترند، پس وقتی می گوییم با تقریب کمتر از 100 یعنی رقم هایی با ارزش کمتر از 100 نادیده گرفته می شوند و در هر ستون به جای آن ها عدد صفر قرار می گیرد.

روش گرد کردن:

در روش گرد کردن باید به مقادیری که از تقریب مورد نظر کمترند ، توجه کنیم . در جدول ارزش مکانی زیر وقتی تقریب کمتر از 100 مورد نظر است ، از 9 ده تایی ، 5 یکی ، 2 تا یک دهم ، 3 تا یک صدم و 7 تا یک هزارم صرف نظر می شود و به جای آن ها صفر قرار می دهیم. اما چون عدد 237/395 به عدد 400 نزدیک تر است ، رقم 3 به 4 تبدیل می شود.

در روش گرد کردن قاعده بر این است که اگر نخستین عدد از عددهایی که حذف می کنیم ، برابر 5 یا بزرگتر از 5 باشد ، باید به آخرین رقمی که حذف نمی شود یک واحد اضافه کنیم. مثلا اگر بخواهیم عدد 874/28 را با تقریب کمتر از 1/0 گرد کنیم ، آنرا به صورت 900/28 می نویسیم.

اما اگر نخستین رقم از رقم های حذف شده کوچکتر از 5 باشد ، رقم های باقیمانده را دست نمی زنیم.

مثلا اگر بخواهیم عدد 874/28 را با تقریب کمتر از 01/0 گرد کنیم ، آنرا به صورت 780/28 می نویسیم.

برای محاسبه مقدار تقریبی یک عدد به روش گرد کردن از روش دیگری هم می توان استفاده کرد.

مثال: مقدار تقریبی 63/97 را با تقریب کمتر از یک به روش گرد کردن حساب کنید.

مثال: اندازه طول میز معلم 26/1 و عرض آن 76/0 متر است ، مساحت میز معلم را با تقریب کمتر از 001/0 الف) به روش قطع کردن. ب) به روش گرد کردن. به دست آورید.

[ سه شنبه سوم بهمن 1391 ] [ 19:17 ] [ کوثر-نرگس ] [ ]

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

برای افزایش اصطکاک در روز های برفی و سرنخوردن اتومبیل ها چه اقداماتی صورت میگیرد؟

 

-برای افزایش اصطکاک در روز های برفی و سرنخوردن اتومبیل ها چه اقداماتی صورت میگیرد؟1-

 

در مسیر های برفی شن و یا خاک میریزند.2-از زنجیر چرخ استفاده می کنند.3-از لاستیک های آج دار استفاده می کنیم ...

[ سه شنبه سوم بهمن 1391 ] [ 19:2 ] [ کوثر-نرگس ] [ ]

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

در برف و باران چگونه رانندگي كنیم؟

در برف و باران چگونه رانندگي كنیم؟


در برف و باران چگونه رانندگي كنیم؟ اگر بر اثر بي‌مبالاتي و اصطكاك كم جاده، در شرايط اقليمي خاص كنترل خودرو از دست شما خارج شد سعي كنيد خونسردي خود را كاملا حفظ كرده و بلافاصله پدال گاز را رها كنيد و فرمان را در جهت مسير سر خوردن نگاه داشته كه كمك بيشتري به چرخ‌هاي جلو بدهيد تا به زمين بچسبد و به هيچ وجه ترمز نكنيد، زيرا اتومبيل بيش از حد از كنترل خارج مي‌شود. پليس راهنمايي و رانندگي ناجا توصيه‌هايي را براي چگونگي رانندگي در فصل سرما و حركت خودروها در برف ارائه كرد. به گزارش فارس، يكي از موارد تصادفات در روزهاي برفي گرفتن ترمزهاي ناگهاني و ليز خوردن خودرو است و لذا ترمز زدن در يخ و برف كاملا بايد به صورت سبك انجام گيرد و راننده بايد آنچنان ترمز كند كه چرخها قفل نشوند چون قفل شدن چرخها نه تنها مسير توقف را طولاني مي‌كند بلكه فرمان را نيز از كنترل خارج مي‌كند. راننده خوب و محتاط معمولا سه الي چهار برابر مسيري را كه در مواقع عادي لازم است، براي توقف در برف و يخ در نظر مي‌گيرد. همچنين راننده بايد مقداري از توجه خود را به راننده‌هاي مقابل و پشت سر معطوف نمايد زيرا امكان دارد كه رانندگان ديگر، رعايت شرايط خاص را ننموده و وي را به مخاطره افكنند. اگر بر اثر بي‌مبالاتي و اصطكاك كم جاده، در شرايط اقليمي خاص كنترل خودرو از دست شما خارج شد سعي كنيد خونسردي خود را كاملا حفظ كرده و بلافاصله پدال گاز را رها كنيد و فرمان را در جهت مسير سر خوردن نگاه داشته كه كمك بيشتري به چرخ‌هاي جلو بدهيد تا به زمين بچسبد و به هيچ وجه ترمز نكنيد، زيرا اتومبيل بيش از حد از كنترل خارج مي‌شود. رانندگي در برف و يخ با اتومبيل موتور جلو و ديفرانسيل عقب رانندگي زمستاني با موتور جلو و ديفرانسيل عقب بسيار ساده است و بايد جهت فرمان را در جهت سر خوردن اتومبيل قرار دهيم. سرخوردن عقب اتومبيل معمولا در حال پيچيدن و يا دايره زدن اتفاق مي‌افتد، و در اين مواقع به هيچ عنوان ترمز نكنيد و فرمان را در جهت حركت اتومبيل بچرخانيد و پا از روي گاز برداشته و تا وقتي اتومبيل به حالت مستقيم در نيامده از استفاده از دنده سنگين‌تر خودداري كنيد. رانندگي در شروع بارندگي شروع بارش باران خطرناك‌ترين وضعيت را براي جاده و خودرو به وجود مِي‌آورد، زيرا قطرات باران با گرد و خاك و ساير آثار باقيمانده از لاستيك و روغن وسايل نقليه موجود در خلل و شكاف تركيب شده و سطح لغزنده‌اي را به وجود مي‌آورد كه ممكن است به چشم ديده نشود. به همين دليل اصطكاك خودو با جاده كم شده و احتمال سر خوردن خودرو افزايش مي‌يابد. بنابراين با شروع بارش باران از سرعت خود بكاهيد و تا هنگامي كه آب در سطح جاده جاري نشده اين سرعت را حفظ كنيد. در هر حال، در اين شرايط جوي سرعت خودرو بايد كمتر از سرعت آن در جاده خشك باشد. البته توجه داشته باشيد هنگامي كه آب زيادي در سطح خيابان جاري مي‌شود چنانچه با سرعت زياد وارد آن شويد آب موجود ما بين جاده و لاستيك قرار مي‌گيرد و اصطكاك شما با جاده را به صفر نزديك مي‌كند. در اين حالت خودرو شما روي قشري از آب حركت مي‌كند. با سرعتي يكنواخت حركت كنيد. در پيچ‌ها از سرعت خود بكاهيد. در كم كردن سرعت از ترمز ناگهاني و برداشتن پا از روي پدال گاز يا فشار دادن آن به طور ناگهاني بپرهيزيد. در سطوح لغزنده و هنگامي كه سرعت خودرو زياد است از تغيير دنده (از سبك به سنگين) خودداري كنيد.

[ سه شنبه سوم بهمن 1391 ] [ 18:55 ] [ کوثر-نرگس ] [ ]

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه